en   fr   de   ro   es   it
  
     Username:  Password:  

registerforgot password?

Wednesday, 23 April 2014
Browse by artists Browse
LAST  Advertisements
LAST  Last Queries

 


Listen Satamehagn Bila-Gossaye Tesfaye


Lyrics

Cinta Adalah Misteri (Dewa 19)

Bila Cinta
Memanggilmu
Kau ikuti kemana
ia pergi
walau jalan
terjal berliku
Walau perih
slalu menunggu

Cintamu butakan
matamu dan hatimu
harusnya cintamu
buka pintu kalbumu

Cinta adalah misteri
kita hanya manusia
tak berdaya melawan
takdir sang Raja Manusia
(tlah terlukis di Langit)

Jika sayapnya merangkulmu
dan pisau tajam siap melukai

Dua Sedjoli (Dewa 19)

Usap air matamu yang menetes di pipimu
Kupastikan semuanya akan baik2 saja

Bila kau terus pandangi langit tinggi di angkasa
Tak 'kan ada habisnya s'gala hasrat di dunia

CHORUS
Hawa tercipta di dunia
Untuk menemani sang adam
Begitu juga dirimu
Tercipta 'tuk temani aku

Renungkan sejenak arti hadirmu di sini
Jangan pernah ingkari dirimu adalah wanita

Harusnya dirimu menjadi perhiasan sangkar maduku
Walaupun kadang diriku bertekuk lutut di hadapmu

CHORUS

Harusnya dirimu menjadi perhiasan sangkar maduku
Walaupun kadang diriku bertekuk lutut di hadapmu

CHORUS 4x

Bukalah pintu jiwamu dengar bisikan sanubari
Semua adalah isyarat, isyarat dari sang pencipta

Dua Sejoli (Dewa 19)

Usap air matamu
Yang menetes di pipimu
Ku pastikan semuanya
Akan baik-baik saja

Bila kau terus pandangi
Langit tinggi di angkasa
Tak kan ada habisnya
S'gala hasrat di dunia

Reff:
Hawa tercipta di dunia
Untuk menemani sang Adam
Begitu juga dirimu
Tercipta tuk temani aku

Renungkan sejenak...
Arti hadirku di sini
Jangan pernah ingkari
Dirimu adalah Wanita

(*)Harusnya dirimu menjadi
Perhiasan sangkar maduku
Walaupun kadang diriku
Bertekuk lutut di hadapanmu...

Kembali ke Reff

Kembali ke:(*),Reff(3x)

Bukalah pintu jiwamu
Dengar bisikan sanubari
Semua adalah isyarat
Isyarat dari Sang Pencipta

Sayap-Sayap Patah (Dewa 19)

Sayangku ku mohon tetap disini
temani jasadku,yang belum mati
rohku melayang, tak kembali
bila kau pun pergi
meninggalkan yang terbaik
bagi kita semua

Ku coba kembangkan
sayap patahku
tuk terbang tinggi lagi diangkasa
melayang melukis langit
merangkai awan awan mendung

Separuh Nafas (Dewa 19)

Separuh nafas ku terbang
bersama dirimu
saat kau tinggalkanku
salahkanku

salahkah aku
bila aku bukanlah
seperti aku yang dahulu

Ada makna tergali dari sini
dari pertikaian yang terjadi

Kau hancurkan diriku
bila kau tinggalkan aku
kau Dewiku
kembalilah padaku
bawa separuh nafasku
kau Dewiku....

Ushahidu (5forty2)

Mari dengar cerita budak-budak zaman sekarang 2x
Ada pakai jubah ada yang separuh terlanjang
Ada macam-macam kulit putih tukar hitam
Ikut suka hati apa peduli halal haram
Masa kecik2 cita2 jadik doctor
Bila besar jadik lupa jadik player jadik gangster
Apa kejadahnya ayah kelu tak berkata mak garu kepala
Masa depan huru hara
Orang bercinta dia pon gatal nak ikut
Bila maruah dah tergadai baru dada rasa semput
Ini kisah anak dara belum yang lagi pemuda(macam2 ada)
Sampai tak tau camne nak mula
Sekolah belum habis dah lagak macam dewasa
Islam hanya pada nama semua dia nak cuba
Boleh main cuba2,boleh main raba2
Main sama2,bila kena sama rasa
Tepuk dada tanya selera,tanya iman,tanya diri
Tanya kaki sapa bagi sampai kita boleh diri?
Aku Cuma cerita apa yang aku nampak
Ter**nglah kat korang nak terima ke tak

Budak zaman sekarang perangai pelik
Orang kata buruk dia pandang semua cantik
Tak serik,mane pergi rasa segan
Kalau kata org_______________(x pasti perkataannya)
Kuat manusia bergantung pada ilmu setakat tunjuk otai
Takde orang respek kat lu memang begitu
Dunia untuk orang bijak pandai2 hidup kalau taknak kene pijak
Cuba2 usha tengok2 sekeliling bukan tengok dinding tapi minah senget mata juling(juling?)
Dia bukan buta cumabuat2 tak nampak dia rasa seronok jadik budak rosak akhlak(iskh3)
Harga diri murah jual badan kat lelaki macam balak dia konpem ambik die buat bini
Sedarlah diri sedarlah dari mimpi2,apa hari2 ko mmg gelap takde pagi?
Konon pakai **i sebab laki suka tengok,kalau lawa takpe
Cuma lawa sikit dari MOMOK(uwek)
Pusingkan pandangan tengok **k benda baru,budak jadik player walau belum tumbuh bulu(bulu?)apa benda tu?
Khatam pon belum kering lagi dah pandai **k citer main sana main sini
Tukar pompuan hari2 bukan ke kau tu Muslim?
Nabi tak ajar kita tukar pompuan macam musim macam main game
Boleh buat sesuka hati cuba fikir balik kemana kite lepas mati
Tak payah kerek2 kita semua bukan hebat ingat atas sana ada kuasa lagi kuat

Jom tengok2 budak2 dekat sini perangai pelik diorang tambah sikit dengan perangai gedik
Dengan jersi besar rantai **k nak cecah lantai topi kasi senget pastu carut tunjuk otai
Pakai seluar besar pandang badan macam lidi tepi angkat sikit tayang bulu kaki tayang itu ini
Tunjuk semua perangai buruk memang teruk bila orang mula lagak beruk
Buat apa sebok2 dengan trend masa kini sanggup pakai mahal
Walau gadai itu ini berhabis duit Cuma sebab nak perhatian
Semua atas sebab nak diri diperhatikan
Inilah hakikat kita pentingkan luaran anugerah Tuhan lebih sekadar ucapan

Bila Engkau Ijinkan (Joseph Howard & Ida Emerson)

Matamu nan bening dan indah
Memandang kosong dan tak berjiwa lagi
Begitu dalam kau tenggelam
Tertelan duka yang tak berkesudahan

Menanti datangnya kasih
Yang takkan pernah tiba
Tuk berbagi rasa

Aku yang peduli denganmu
Menyimpan rasa iba yang mendalam
Dalam sepi dan tak berteman
Terlewat dengan hanya mendekur diri

Kau selalu tak pernah bisa
Tuk lupakan sejenak
Dia yang tlah pergi

Bila engkau ijinkan
Kau berikan tempat untukku
Bila engkau ijinkan
Kukecup luka di hatimu

Hilangkan semua lukamu
Buang semua duka di hati
Genggamlah tanganku
Kutunggu jawaban jujur darimu

Aku yang peduli denganmu
Menyimpan rasa iba yang mendalam
Dalam sepi dan tak berteman
Terlewat dengan hanya mendekur diri

Kau selalu tak pernah bisa
Tuk lupakan sejenak
Dia yang tlah pergi

Bila engkau ijinkan
Kau berikan tempat untukku
Bila engkau ijinkan
Kukecup luka di hatimu

Hidup Ini Indah (Dewa)

MATAHARI..MENYINARI SEISI BUMI …
SEPERTI ENGKAU...
MENYINARI… ROH DIDALAM JASADKU INI…
SELAMANYA… SEPERTI HUJAN ….
KAU BASAHI JIWA YANG KERING

REFF : HIDUP INI INDAH….BILA KU SELALU….
ADA DISISIMU SETIAP WAKTU….
HINGGA AKU HEMBUSKAN NAFAS..
YANG TERAKHIR…DAN KITA PUN BERTEMU

KAU… BAGAI UDARA YANG KUHIRUP
DISETIAP MASA.. ENGKAULAH DARAH
YANG MENGALIR DALAM NADIKU....REFF

MAAFKANLAH SLALU… SALAHKU
KARNA KAU MEMANG PEMAAF
DAN AKU HANYA … MANUSIA... REFF

.. HANYA KAU DAN AKU..DALAM AWAL DAN AKHIR..

Maloljetna (Zivo Blato)

Tijelo je tvoje nedosanjani san,
neispunjeni zivotni cilj - maloljetna.
Bila si njena sestrica,
meni ko rodica - maloljetna.

Granica je prijedjena,
preskocen je prag,
kocka je bacena,
i gdje cu sad?

Priznajem pred Bogom ja,
priznajem pred svima,
u pitanju je obljuba,
imala je 15 godina.

Ode mi zivot za jedan tren,
al' s njom sam opcinjen - maloljetna.
Morao sam ici do kraja,
do kraja - maloljetna.

Granica je prijedjena,
preskocen je prag,
kocka je bacena,
i gdje cu sad?

Priznajem pred Bogom ja,
priznajem pred svima,
u pitanju je obljuba,
imala je 15 godina. (3x)

Pucko (Zivo Blato)

Kosulja je moja ispala iz gaca,
u ustima duvan, u rukama pracka,
u skoli sam najgori, al nije me briga,
nikada mi nije bila draga knjiga.

Mene zovu Pucko, sto po blatu gaca,
od svetice Splita, najveca sam faca.
Sve curice male, samo zamnom trce,
ali ja ih necu, ali ja ih necu,
mlade su nek' uce.

Kosa mi je masna i ne perem zube,
jedem samo sarme, pastete iz tube.
Ne igram na balun, jer me to umara,
draze mi je tada, s bocom vina haram.

Mene zovu Pucko, sto po blatu gaca,
od svetice Splita, najveca sam faca.
Sve curice male, samo zamnom trce,
ali ja ih necu, ali ja ih necu,
mlade su nek' uce. (2x)

Ali ja ih necu, ali ja ih necu,
nece da se prce.


Video


Nice song from Gossaye Tesfaye.




Mp3, Music, Download, Lyrics, Concerts, Tickets, Live, Video, DVD, Free, Dicography, Mpeg, Buy, Song, Band, Artist, Album, Tracks, Collection, Archive, Events, Search, CD