en   fr   de   ro   es   it
  
     Username:  Password:  

registerforgot password?

Saturday, 19 April 2014
Browse by artists Browse
LAST  Advertisements
LAST  Last Queries

 


Listen Lagu kanak kanak Saya Ada Kuda


Lyrics

Arjuna Mencari Cinta (Dewa 19)

sudah kudaki gunung tertinggi hanya untuk mencari dimana dirimu
sudah kujelajahi isi bumi hanya untuk dapat hidup bersamamu
sudah kuarungi arung samudra hanya untuk mencari tepat berlabuhmu
tapi semakin jauh ku mencari cinta semakin aku tak mengerti

Reff :
akulah arjuna, yang mencari cinta
wahai wanita, cintailah aku

mungkin, kutemui cinta sejati, saat aku hembuskan nafas terakhir-ku
mungkin cinta sejati memang tak ada dalam cerita kehidupan ini

akulah arjuna (arjuna) 6x

Dua Sedjoli (Dewa 19)

Usap air matamu yang menetes di pipimu
Kupastikan semuanya akan baik2 saja

Bila kau terus pandangi langit tinggi di angkasa
Tak 'kan ada habisnya s'gala hasrat di dunia

CHORUS
Hawa tercipta di dunia
Untuk menemani sang adam
Begitu juga dirimu
Tercipta 'tuk temani aku

Renungkan sejenak arti hadirmu di sini
Jangan pernah ingkari dirimu adalah wanita

Harusnya dirimu menjadi perhiasan sangkar maduku
Walaupun kadang diriku bertekuk lutut di hadapmu

CHORUS

Harusnya dirimu menjadi perhiasan sangkar maduku
Walaupun kadang diriku bertekuk lutut di hadapmu

CHORUS 4x

Bukalah pintu jiwamu dengar bisikan sanubari
Semua adalah isyarat, isyarat dari sang pencipta

Dua Sejoli (Dewa 19)

Usap air matamu
Yang menetes di pipimu
Ku pastikan semuanya
Akan baik-baik saja

Bila kau terus pandangi
Langit tinggi di angkasa
Tak kan ada habisnya
S'gala hasrat di dunia

Reff:
Hawa tercipta di dunia
Untuk menemani sang Adam
Begitu juga dirimu
Tercipta tuk temani aku

Renungkan sejenak...
Arti hadirku di sini
Jangan pernah ingkari
Dirimu adalah Wanita

(*)Harusnya dirimu menjadi
Perhiasan sangkar maduku
Walaupun kadang diriku
Bertekuk lutut di hadapanmu...

Kembali ke Reff

Kembali ke:(*),Reff(3x)

Bukalah pintu jiwamu
Dengar bisikan sanubari
Semua adalah isyarat
Isyarat dari Sang Pencipta

Separuh Nafas (Dewa 19)

Separuh nafas ku terbang
bersama dirimu
saat kau tinggalkanku
salahkanku

salahkah aku
bila aku bukanlah
seperti aku yang dahulu

Ada makna tergali dari sini
dari pertikaian yang terjadi

Kau hancurkan diriku
bila kau tinggalkan aku
kau Dewiku
kembalilah padaku
bawa separuh nafasku
kau Dewiku....

Yang Teristimewa (Shades)

Di sebalik senyumanmu
Titisan airmata di jiwamu
Perjalanan kau tempuh memilukan
Jeritan batin terlukis di mata

Usah kau tangisi diri ini
Bukannya di pinta begini
Hanyalah takdir oh menentukan
Di sebalik doa dan harapan

Hulurkan oh tanganmu
Kan mencapai bintang
Menyuluh perjalanan
Bersama menempuh rintangan yang ada

Di sebalik senyumanmu
Titisan airmata di jiwamu
Perjalanan kau tempuh memilukan
Jeritan batin terlukis di mata

Usah kau tangisi diri ini
Bukannya di pinta begini
Hanyalah takdir oh menentukan
Di sebalik doa dan harapan

Hulurkan oh tanganmu
Kan mencapai bintang
Menyuluh perjalanan
Bersama menempuh rintangan yang ada

Ku pohon... Kepada yang Esa
Berikan harapan kepadamu permata istimewa
Ku pohon . . . Kepada yang Esa
Berikan harapan kepadamu permata istimewa

Hulurkan oh tanganmu
Kan mencapai bintang
Menyuluh perjalanan
Bersama menempuh rintangan yang ada

Kau bagai , Kau bagaikan permata
Kau insan , Kau insan istimewa
Untukmu . . . Pengorbanan untukmu

Di sebalik senyumanmu
Titisan airmata di jiwamu
Perjalanan kau tempuh memilukan
Jeritan batin terlukis di mata

Usah kau tangisi diri ini
Bukannya ku pinta begini
Hanyalah takdir oh menentukan
Di sebalik doa dan harapan

Hulurkan oh tanganmu
Kan mencapai bintang
Menyuluh perjalanan
Bersama menempuh rintangan yang ada

Kau bagai, Kau bagaikan permata
Kau insan, Kau insan istimewa
Untukmu... Pengorbanan untukmu

---------
khas buat insan istimewa.. asz
**dari reza

Ushahidu (5forty2)

Mari dengar cerita budak-budak zaman sekarang 2x
Ada pakai jubah ada yang separuh terlanjang
Ada macam-macam kulit putih tukar hitam
Ikut suka hati apa peduli halal haram
Masa kecik2 cita2 jadik doctor
Bila besar jadik lupa jadik player jadik gangster
Apa kejadahnya ayah kelu tak berkata mak garu kepala
Masa depan huru hara
Orang bercinta dia pon gatal nak ikut
Bila maruah dah tergadai baru dada rasa semput
Ini kisah anak dara belum yang lagi pemuda(macam2 ada)
Sampai tak tau camne nak mula
Sekolah belum habis dah lagak macam dewasa
Islam hanya pada nama semua dia nak cuba
Boleh main cuba2,boleh main raba2
Main sama2,bila kena sama rasa
Tepuk dada tanya selera,tanya iman,tanya diri
Tanya kaki sapa bagi sampai kita boleh diri?
Aku Cuma cerita apa yang aku nampak
Ter**nglah kat korang nak terima ke tak

Budak zaman sekarang perangai pelik
Orang kata buruk dia pandang semua cantik
Tak serik,mane pergi rasa segan
Kalau kata org_______________(x pasti perkataannya)
Kuat manusia bergantung pada ilmu setakat tunjuk otai
Takde orang respek kat lu memang begitu
Dunia untuk orang bijak pandai2 hidup kalau taknak kene pijak
Cuba2 usha tengok2 sekeliling bukan tengok dinding tapi minah senget mata juling(juling?)
Dia bukan buta cumabuat2 tak nampak dia rasa seronok jadik budak rosak akhlak(iskh3)
Harga diri murah jual badan kat lelaki macam balak dia konpem ambik die buat bini
Sedarlah diri sedarlah dari mimpi2,apa hari2 ko mmg gelap takde pagi?
Konon pakai **i sebab laki suka tengok,kalau lawa takpe
Cuma lawa sikit dari MOMOK(uwek)
Pusingkan pandangan tengok **k benda baru,budak jadik player walau belum tumbuh bulu(bulu?)apa benda tu?
Khatam pon belum kering lagi dah pandai **k citer main sana main sini
Tukar pompuan hari2 bukan ke kau tu Muslim?
Nabi tak ajar kita tukar pompuan macam musim macam main game
Boleh buat sesuka hati cuba fikir balik kemana kite lepas mati
Tak payah kerek2 kita semua bukan hebat ingat atas sana ada kuasa lagi kuat

Jom tengok2 budak2 dekat sini perangai pelik diorang tambah sikit dengan perangai gedik
Dengan jersi besar rantai **k nak cecah lantai topi kasi senget pastu carut tunjuk otai
Pakai seluar besar pandang badan macam lidi tepi angkat sikit tayang bulu kaki tayang itu ini
Tunjuk semua perangai buruk memang teruk bila orang mula lagak beruk
Buat apa sebok2 dengan trend masa kini sanggup pakai mahal
Walau gadai itu ini berhabis duit Cuma sebab nak perhatian
Semua atas sebab nak diri diperhatikan
Inilah hakikat kita pentingkan luaran anugerah Tuhan lebih sekadar ucapan

Juanito Laguna Remonta Un Barrilete (Inti Illimani)

Si Juanito Laguna llega a la nube
Es el viento que viene, lo ama y lo sube.
Es el nombre Juanito en la cañada,
Es el nombre Laguna, casi no es nada.
Corazones de trapo sueñan la cola,
Palomita torcaza, su cara sola.
Si Juanito Laguna sube y se queda,
Es tal vez porque puede, puede que pueda.

¡Ay! Juanito Laguna,
Volará el barrilete con tu fortuna.

Con el viento la caña silba una huella
Y la huella se pierde, Juanito en ella.
Si Juanito Laguna le presta un sueño,
Es el canto que sube hasta su dueño.
Es un ojo en el aire, es carta y sobre:
Barrilete Laguna, Juanito pobre.
Si Juanito Laguna sueña conmigo,
Volveré en barrilete para mi amigo.

¡Ay! Juanito Laguna,
Volará el barrilete con tu fortuna.

Blues Ular Sawa (The Wings)

Wajah dan**a semua buka mata
Tutur bahasa lagaknya orang kaya
Pandangan impian mungkin kau kan tergoda
Pantang disapa kau kan jadi mangsanya
Katanya...

Buta-butakan matamu
Ikut-ikutkan nafsunya
Hanya ada seminit saja katanya
Nanti dulu kakiku ini bahaya
Oh mari mari katanya

Kau bijak pandai semua dah tergadai
Kau punya pandai jangan aku jadi macai
Jangan pandai-pandai nanti kau kena tibai
Ragam orang kita ada saja yang terkena

Ada-adakan cerita
Bikin orang porak peranda
Sana sini musuh sahaja
Dasar tidak berguna... jahanam

Ja... jangan... ja... jangan hampiri mereka
Ja... jangan... ja... jangan memenuhkan dosa
Ter**ng dirimu ku menjadi kaku
Cerita dah laku dasar penipu

Pandanglah... ke dalam
Kupaslah... ke diri
Tapi hati busuk sekali
Dan kira...

Beruk dah suka ular sawa dah terkena
Suka sama suka tapi aku tidak rela
Ja... jangan... ja... jangan hampiri mereka
Ja... jangan... ja... jangan memenuhkan dosa

Buta-butakan matamu
Ikut-ikutkan nafsunya
Hanya ada seminit saja katanya
Nanti dulu kakiku ini bahaya
Oh mari mari katanya

Kau bijak pandai semua dah tergadai
Kau punya pandai jangan aku jadi macai
Jangan pandai-pandai nanti kau kena tibai
Ragam orang kita ada saja yang terkena

Ada-adakan cerita
Bikin orang porak peranda
Sana sini musuh sahaja
Dasar tidak berguna... jahanam

Yo Voy (Zion y Lennox)

Oooh-ha!
Oooh-ha!
(Daddy!)
Oooh-ha!
(Zion y Lennox!)
Oooh-ha!
(You know how we do, man!)
Oooh-ha!
(Let's do this!)
Oooh-ha!
(Come on!)
Oooh-ha!
(Daddy, Daddy!)

Ella hace todo por seducirme
Y yo voy, voy, voy
Haciendo lo que ella me pide
Y yo voy, voy, voy
Porque fue la que siempre quise
Y yo voy, voy, voy
Si estoy con ella no es un crimen
Y yo voy, voy, voy
Ella hace todo por seducirme
Y yo voy, voy, voy
Haciendo lo que ella me pide
Y yo voy, voy, voy
Porque fue la que siempre quise
Y yo voy, voy, voy
Si estoy con ella no es un crimen
Y yo voy, voy, voy

(Que, que, que!)
Que nadie me la vele
Por ahi es que estamos, huele'
Eso ya tiene dueño
No hagan que yo me revele
Ella nada le duele
Ella bien rico huele
Dame esa semilla
Para que el cafe se cuele
Que nadie me la vele
Por ahi es que estamos, huele'
Eso ya tiene dueño
No hagan que yo me revele
Ella nada le duele
Ella bien rico huele
Dame esa semilla
Para que el cafe se cuele
Vamos, es la cosa
Vamo'a alla, vamo'a alla
Si esto te motiva
Voy pa' alla, voy pa' alla
Esto un crimen
Darte hasta el suelo
Es que esta noche es
Hasta que se rompa el cuero
Motivando to'a la yal, to'a la yal
Presiento que la disco
Va a estallar, va a estallar
Sandungueando todos pal suelo
Es que esta noche es
Hasta que se rompa el cuero

Ella hace todo por seducirme
Y yo voy, voy, voy
Haciendo lo que ella me pide
Y yo voy, voy, voy
Porque fue la que siempre quize
Y yo voy, voy, voy
Si estoy con ella no es un crimen
Y yo voy, voy, voy
Ella hace todo por seducirme
Y yo voy, voy, voy
Haciendo lo que ella me pide
Y yo voy, voy, voy
Porque fue la que siempre quize
Y yo voy, voy, voy
Si estoy con ella no es un crimen
Y yo voy, voy, voy

Quien como ella cuando entra en calor
Ella me cura cuando estoy enfermo de amor
Miles probo, pero ningun en tu sabor
Me encanta tu color, bañada en sudor
Quien como ella cuando entra en calor
Ella me cura cuando estoy enfermo de amor
Miles probe, pero ningun en tu sabor
Me encanta tu color, bañada en sudor
Tu figura rompe todos los esquemas
Descontrola todo mi sistema
Dandole hasta abajo tu eres candela
Quiero sacuderte la nena, ay, nena

Motivando to'a la yal, to'a la yal
Presiento que la disco
Va a estallar, va a estallar
Sandungueando todos pal suelo
Es que esta noche es
Hasta que se rompa el cuero

Ella hace todo por seducirme
Y yo voy, voy, voy
Haciendo lo que ella me pide
Y yo voy, voy, voy
Porque fue la que siempre quize
Y yo voy, voy, voy
Si estoy con ella no es un crimen
Y yo voy, voy, voy
Ella hace todo por seducirme
Y yo voy, voy, voy
Haciendo lo que ella me pide
Y yo voy, voy, voy
Porque fue la que siempre quise
Y yo voy, voy, voy
Si estoy con ella no es un crimen
Y yo voy, voy, voy

Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!
Oooh-ha!

Andainya Kau Datang (Billy Crash Craddock)

Terlalu indah dilupakan
Terlalu sedih dikenangkan
Setelah aku jauh berjalan
Dan kau ku tinggalkan

Betapa hatiku bersedih
Mengenang kasih dan sayangmu
Setulus pesanmu kepadaku
Engkau kan menunggu

Andaikan kau datang kembali
Jawaban apa yang kan ku beri
Adakah cara yang kau temui
Untuk kita kembali lagi

Bersinarlah bulan purnama
Seindah serta tulus cintanya
Bersinarlah terus sampai nanti
Lagu ini kuakhiri


Video


Http://www.manjenyer.blogspot.com. lagu kanak kanak. Lagu pendidikan yang lama diber nafas baru.Banyak lagi di blog.Dari lagu sampai kepada cara penjagaan an...




Mp3, Music, Download, Lyrics, Concerts, Tickets, Live, Video, DVD, Free, Dicography, Mpeg, Buy, Song, Band, Artist, Album, Tracks, Collection, Archive, Events, Search, CD