en   fr   de   ro   es   it
  
     Username:  Password:  

registerforgot password?

Saturday, 19 April 2014
Browse by artists Browse
LAST  Advertisements
LAST  Last Queries

 


Listen Petra Sihombing - Cinta Takkan Kemana Mana


Lyrics

Cinta Adalah Misteri (Dewa 19)

Bila Cinta
Memanggilmu
Kau ikuti kemana
ia pergi
walau jalan
terjal berliku
Walau perih
slalu menunggu

Cintamu butakan
matamu dan hatimu
harusnya cintamu
buka pintu kalbumu

Cinta adalah misteri
kita hanya manusia
tak berdaya melawan
takdir sang Raja Manusia
(tlah terlukis di Langit)

Jika sayapnya merangkulmu
dan pisau tajam siap melukai

Emotii (Cu Andre) (Parazitii)

'Nu, nu pleca, prima iubire...'

I:
Stau cu acu'-n vene si cu ochii-n geam
Sunt calare pe cantar, nu se vede c-am bagat 1 gram
Trag un fum fix in cap, ma port de-al dracului
Se deruleaza in fatza mea istoria acului.
?? pe tine, esti periculoasa
Deschide-mi usa ca sa borasc in casa
Se invarte tot cu mine, e bine
C-am femei sus pe bloc sa-i trag *** la inaltime.
Toti privirea sus care vor sa vada
O femei cu *** *** sus pe bloc gata sa cada
Tu nu tragi Gogule, sa nu ma minti
Ca ma spal la *** cu periuta ta de dinti.
Azi lansez ideea secolului, sa crestem marijuana in fatza blocului.

:
'Ramai si nu pleca'
Bagi H, nu vrei sa te lasi, bagi marijuana
'Prima iubire a mea
Ce mult te-am asteptat sa vii
Nimic nu ne va desparti.'

II:
'Am incercat sa-ti spun de-atatea ori
Privirea ta imi da fiori'
Zice mintea mea in gandul ei:'Nu-mi gasesc locul'
Hai sa mai fumam un cui, arde l-ar focu'
Timpul trece greu, pe langa timp alerg
Nu mai am directie, important e ca mai merg
Am o *** si trei *** prinse in sutienul tau de baie
Vad desene animate cand te ard la ADN
Dupa ultimele calcule *** un OZN
Decat sa ma duc dintr-o viroza
Mor de supradoza si ma trag in poza
Din locatia 0 transmitem in direct
Un mod exemplar de-a ne chiaunui complet
Puneti mana de la mana sa facem mai multe maini
Parazitii in efect, 'as vrea sa nu te schimbi niciodata
Am nevoie de o dragoste curata
Sentimentele sunt singura realitate
Tu imi dai putere si atunci cand esti departe.

:..

III(x3):
Bagi H, nu vrei sa te lasi, bagi marijuana
Le-ascunzi pe unde vrei sa nu le vada mama
Mama, hai, hai, hai sa-ti zic direct
De cat sa-mi ati venele prefer sa mi-le intep.

Arjuna Mencari Cinta (Dewa 19)

sudah kudaki gunung tertinggi hanya untuk mencari dimana dirimu
sudah kujelajahi isi bumi hanya untuk dapat hidup bersamamu
sudah kuarungi arung samudra hanya untuk mencari tepat berlabuhmu
tapi semakin jauh ku mencari cinta semakin aku tak mengerti

Reff :
akulah arjuna, yang mencari cinta
wahai wanita, cintailah aku

mungkin, kutemui cinta sejati, saat aku hembuskan nafas terakhir-ku
mungkin cinta sejati memang tak ada dalam cerita kehidupan ini

akulah arjuna (arjuna) 6x

Elang (Dewa 19)

Aku ingin terbang tinggi
Seperti elang
Melewati siang malam
Menembus awan

*
Ini tanganku untuk kau genggam
Ini tubuhku untuk kau peluk
Ini bibirku untuk kau cium
Tapi tak bisa kau miliki... aku

Reff
Tak usah kau terus tangisi kepergianku
Air mata takkan memanggilku
Untuk kembali...

Aku adalah mimpi - mimpi sedang melintasi
Sang perawan yang bermain dengan perasaan

Back to *, Reff
Back to *, Reff (2x)

(Aku adalah mimpi - mimpi, tiada arti)
(Aku ingin terbang tinggi seperti elang)

(Fade Out)

En Donde Jugaran Los Nions? (Maná)

Opening:
Sigue este cancion, es un llamado, a toda la gente que quiere, a nuestro planeta tierra, a nuestro madre tierra.
Que siente algun respeto, por la naturaleza, y por los animales.
En un mundo muy golpiado, muy dezbastado, y a todo esto nos salta un pregunta al aire,
En Donde Jugaran Los Ninos?!
Donde diablos jugaran, los pobres ninos, ay ay ay!
En donde jugaran. Se esta partiendo el mundo, y no hay lugar!

Cuenta el abuelo que de niño
El jugó
Entre árboles y risas y alcatraces de color
Recuerda un río transparente sin olor,
Donde abundaban peces, no sufrían
Ni un dolor
Cuenta el abuelo de un cielo
Muy azul,
En donde voló papalotes que él
Mismo construyó
El tiempo pasó y nuestro viejo ya murió
Y hoy me pregunté después de tanta
Destrucción
Dónde diablos jugarán los pobres niños?
Ay ay ay! En dónde jugarán
Se esta partiendo el mundo
Ya no hay lugar
La tierra está a punto de
Partirse en dos
El cielo ya se ha roto, ya se ha roto
El llanto gris
La mar vomita rios de aceite
Sin cesar
Y hoy me pregunté después de
Tanta destrucción
Dónde diablos jugarán los pobres
Nenes? Ay ay ay. En dónde jugarán?
Se esta partiendo el mundo
Ya no hay lugar

Here We Come (Molotov)

si tu no awantas bara en la carrilla que te karGa te kaGas de la leche
y sumas peor que leche
amarGa juntos celebremos si te enchilas o te ardes no es que no nos importe
sino que nos vale madre.
El pongase flojito mientras yo lo pendejeo
Uste no diga frio no diga papa soy feo
Tiramos puro carro a ver a quien le queda el saco
Y si fumamos el tapete es porque se acabo el tabaco, guey.

Here we kum and we don't care mucho
If you know what they wanna
they just want your tepalcuana mana
Here we kum and we don't care nacha
Let's make baro baro hacer baro baro baro hacer
Here comes la bomb so how you gonna stop it now

Vamos a hacerle el paro haciendo un disco no muy caro
Venimos decididos a quedarnos con tu baro
Vender miles de albumz a los fresas we just wanna
Rayarles sus ropitas y quedarnos con su lana
Encarreraderazos de bajada y sin frenos
Somos los feos y malos somos amigos del bueno
Somos los que en la playa chingan los planes chingones
Somos los superchilangos entre tu y tus vacaciones, guey.

Here we kum and we don't care mucho
If you know what they wanna
they just want your tepalcuana mana
Here we kum and we don't care nacha
Let's make baro baro hacer baro baro baro hacer
Here comes la bomb so how you gonna stop it now

Ushahidu (5forty2)

Mari dengar cerita budak-budak zaman sekarang 2x
Ada pakai jubah ada yang separuh terlanjang
Ada macam-macam kulit putih tukar hitam
Ikut suka hati apa peduli halal haram
Masa kecik2 cita2 jadik doctor
Bila besar jadik lupa jadik player jadik gangster
Apa kejadahnya ayah kelu tak berkata mak garu kepala
Masa depan huru hara
Orang bercinta dia pon gatal nak ikut
Bila maruah dah tergadai baru dada rasa semput
Ini kisah anak dara belum yang lagi pemuda(macam2 ada)
Sampai tak tau camne nak mula
Sekolah belum habis dah lagak macam dewasa
Islam hanya pada nama semua dia nak cuba
Boleh main cuba2,boleh main raba2
Main sama2,bila kena sama rasa
Tepuk dada tanya selera,tanya iman,tanya diri
Tanya kaki sapa bagi sampai kita boleh diri?
Aku Cuma cerita apa yang aku nampak
Ter**nglah kat korang nak terima ke tak

Budak zaman sekarang perangai pelik
Orang kata buruk dia pandang semua cantik
Tak serik,mane pergi rasa segan
Kalau kata org_______________(x pasti perkataannya)
Kuat manusia bergantung pada ilmu setakat tunjuk otai
Takde orang respek kat lu memang begitu
Dunia untuk orang bijak pandai2 hidup kalau taknak kene pijak
Cuba2 usha tengok2 sekeliling bukan tengok dinding tapi minah senget mata juling(juling?)
Dia bukan buta cumabuat2 tak nampak dia rasa seronok jadik budak rosak akhlak(iskh3)
Harga diri murah jual badan kat lelaki macam balak dia konpem ambik die buat bini
Sedarlah diri sedarlah dari mimpi2,apa hari2 ko mmg gelap takde pagi?
Konon pakai **i sebab laki suka tengok,kalau lawa takpe
Cuma lawa sikit dari MOMOK(uwek)
Pusingkan pandangan tengok **k benda baru,budak jadik player walau belum tumbuh bulu(bulu?)apa benda tu?
Khatam pon belum kering lagi dah pandai **k citer main sana main sini
Tukar pompuan hari2 bukan ke kau tu Muslim?
Nabi tak ajar kita tukar pompuan macam musim macam main game
Boleh buat sesuka hati cuba fikir balik kemana kite lepas mati
Tak payah kerek2 kita semua bukan hebat ingat atas sana ada kuasa lagi kuat

Jom tengok2 budak2 dekat sini perangai pelik diorang tambah sikit dengan perangai gedik
Dengan jersi besar rantai **k nak cecah lantai topi kasi senget pastu carut tunjuk otai
Pakai seluar besar pandang badan macam lidi tepi angkat sikit tayang bulu kaki tayang itu ini
Tunjuk semua perangai buruk memang teruk bila orang mula lagak beruk
Buat apa sebok2 dengan trend masa kini sanggup pakai mahal
Walau gadai itu ini berhabis duit Cuma sebab nak perhatian
Semua atas sebab nak diri diperhatikan
Inilah hakikat kita pentingkan luaran anugerah Tuhan lebih sekadar ucapan

Bila Engkau Ijinkan (Joseph Howard & Ida Emerson)

Matamu nan bening dan indah
Memandang kosong dan tak berjiwa lagi
Begitu dalam kau tenggelam
Tertelan duka yang tak berkesudahan

Menanti datangnya kasih
Yang takkan pernah tiba
Tuk berbagi rasa

Aku yang peduli denganmu
Menyimpan rasa iba yang mendalam
Dalam sepi dan tak berteman
Terlewat dengan hanya mendekur diri

Kau selalu tak pernah bisa
Tuk lupakan sejenak
Dia yang tlah pergi

Bila engkau ijinkan
Kau berikan tempat untukku
Bila engkau ijinkan
Kukecup luka di hatimu

Hilangkan semua lukamu
Buang semua duka di hati
Genggamlah tanganku
Kutunggu jawaban jujur darimu

Aku yang peduli denganmu
Menyimpan rasa iba yang mendalam
Dalam sepi dan tak berteman
Terlewat dengan hanya mendekur diri

Kau selalu tak pernah bisa
Tuk lupakan sejenak
Dia yang tlah pergi

Bila engkau ijinkan
Kau berikan tempat untukku
Bila engkau ijinkan
Kukecup luka di hatimu

Laskar Pelangi (Joseph Howard & Ida Emerson)

mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia takseindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

Janji Suci (Yovie & Nuno)

dengarkanlah wanita pujaanku
malam ini akan ku sampaikan
hasrat suci kepadamu dewiku
dengarkanlah kesungguhan ini

* aku ingin mempersuntingmu
â??tuk yang pertama dan terakhir

reff:
jangan kau tolak dan buatku hancur
ku takkan mengulang â??tuk meminta
satu keyakinan hatiku ini
akulah yang terbaik untukmu

dengarkanlah wanita impianku
malam ini akan ku sampaikan
janji suci satu untuk selamanya
dengarkanlah kesungguhan ini

repeat *
repeat reff [3x]

akulah yang terbaik untukmu, ooo


Video


Petra Sihombing - Cinta Takkan Kemana Mana.




Mp3, Music, Download, Lyrics, Concerts, Tickets, Live, Video, DVD, Free, Dicography, Mpeg, Buy, Song, Band, Artist, Album, Tracks, Collection, Archive, Events, Search, CD