en   fr   de   ro   es   it
  
     Username:  Password:  

registerforgot password?

Tuesday, 17 October 2017
Browse by artists Browse
LAST  Advertisements
LAST  Last Queries

 


Listen Engkaulah Kekuatanku


Lyrics

Buat Ku Tersenyum (Sheila On 7)

Datanglah sayang, dan biarkan ku berbaring
Di pelukan mu, walaupun untuk sejenak
Usaplah dahiku, dan kan kukatakan semua

Bila ku lelah tetaplah di sini
Jangan tinggalkan aku sendiri
Bila kumarah biarkan ku bersandar
Jangan kau pergi untuk menghindar

Rasakan resahku, dan buat aku tersenyum
Dengan canda tawamu, walaupun untuk sekejap
Kerna hanya engkaulah yang sanggup redakan aku

Kerna engkaulah satu-satunya untukku
Dan pastikan kita selalu bersama
Kerna dirimulah yang sanggup mengerti aku
Dalam susah ataupun senang

Dapatkah engkau selalu menjagaku
Dan mampukan engkau pertahankanku

Hasrat Cinta (Yana Yulio)

Bila sudah tak mungkin hasrat cinta menyatu
Walau rasa itu masih ada
Bahkan t'lah jadi bagian dalam hidupku

Jangan coba tanyakan ketulusan cinta ini
Hanya engkaulah satu harapan
Dan juga satu tujuan dalam hidupku, (oh) kasih…

reff :
Biarlah cintaku melayang jauh (tiada ragu)
Akan kuceritakan pada dunia
Rasa cinta yang ada

Biar badai datang dan mengguncang hatiku
Percayalah kasih, tiada 'kan terhapus cintaku

Biar Ku Rasa Tangis Mu (Loga) (Rex Allen)

Senandungkan lagu untuk diriku
Agar aku terhibur
Hatiku bersedih bertambah pilu
Bilaku mengenangkanmu
Suara tangisan
Ku dengar selalu
Itukah suara tangismu
Tiada pengganti buat diriku
Bagiku engkaulah satu
Lagu merayu
Biarpun kau pergi jauh
Senandungkanlah
Biar ku rasa tangismu
Lagu merayu
Biarpun kau pergi jauh
Senandungkanlah
Biar ku rasa tangismu
Biar ku rasa tangismu

Samseng (Ahli Fiqir)

(Dialog)
Ya.. ok jugak la… kita makan kat sini la senang…Duduk la..duduk la… duduk2…
Hei!! Asal ko makan tempat aku ni
Hei!! Ko siapa hah!!
Ni tempat aku apsal ko duduk kat sini
Mana ada nama ko…….ni tempat ko…
Woi!! (2x) ko siapa hah!!! Ko siapa hah!!!
Sekrang ko nak aper (3x)
Jgn carik pasal
Woii!!! (4x) (ramai2)
Kurang ajar ….
Woii!!! (5x)……. (ramai2)

Samseng (4x) ini bukan zaman samseng
Samseng (4x) bukan zaman samseng2
Samseng (4x) tiada tempat tunjuk samseng
Samseng (4x) ini bukan zaman samseng

Sudah banyak yg ku lihat didepan mata,
Pecah botol, pecah gelas, pecah kaca, pecah kepala
Nak rebut kuasa, siapa gagah, siapa perkasa, siapa lagi ramai anggota
Mana tempat, bila masa, kita jumpa, satu lawan satu, engkau dgn aku
Buka butang, buka baju… hak..hik..huk..
Kita tunggu siapa yg akan jatuh dahulu
Yg menang akan jadi abg besar, tak perlu gusar, kiri kanan sentiasa ada org jaga
Bila berjalan kepak mula dibuka… jaga… jaga…
Jgn cuba merenung mata. Amaran untuk semua
(dunia ini dia yg punya)

Samseng (4x) ini bukan zaman samseng
Samseng (4x) bukan zaman samseng2
Samseng (4x) tiada tempat tunjuk samseng
Samseng (4x) ini bukan zaman samseng

Dan didepanmu berbaris peluang-peluang dan tidak mahu pun engkau rebutkan,
Berderet-deret sasaran namun tidak satu peluru pun ko lepaskan…
Kerana engkau hanya asyik berjuang entah untuk apa, dan demi siapa engkau juangkan,
Keberanianmu itu adalah himpunan puluhan anggota fei yong…
Yg sibuk melaungkan suku-suku pantun, serta tuturkan kata kosong…
Keberanianmu itu adalah tubuh-tubuh kaku saudaramu,
Bergelimpangan disimpang-simpang jalan yg telah engkau tewaskan…
Keberanianmu itu adalah wajah-wajah kamu yg berbinkan dan berbintikan sianu dan sipolan, terpampang dimuka surat depan, ruang-ruang koran patuh kaki dan tangan.. keberanianmu itu adalah anak-anak bangsamu dlm satu ikatan berkongsi kandang bergelar…. si banduan.

Apakah yg kan ko dpt hanya sorakan kuat naikkan semangat setelah bertemu hebat,
Engkaulah tuah engkaulah jebat, tiada siapa yg akan berani dekat,
Sampai bila ko nak jadi raja, membabi buta, bukalah mata,
suatu hari ko pasti akan jatuh takhta, kehabisan bisa baru ko sedar mana pergi tuah,
mana hilang jebat, mana kata semangat, mana kiri kanan dua, mana kata bersatu, mana isi dan kuku, mana sehidup semati, mana pergi… urgghh…. Semua janji…

Bukan aku hendak mengata tapi sudah nyata,
semakin bermaharajalela, semakin berleluasa
Satu demi satu bangsa ku menjadi layu, gugur dimedan perang ciptaan saudara2ku, bagaimana hendakku jelaskan pada generasi baru dunia maju tapi bukan kita nombor satu, dunia serba canggih tapi kita masih menagih, dunia pesat membangun tapi kita masih mengalamun, salah siapa lain makan nangka, lain kena getah, lain jadi cerita, lain jadi mangsa, kerana nila setitik rosak semua susu sebelanga.

Samseng (4x) ini bukan zaman samseng
Samseng (4x) bukan zaman samseng2
Samseng (4x) tiada tempat tunjuk samseng
Samseng (4x) ini bukan zaman samseng

Apa Nak Dikata (XPDC)

Satu hari aku berjumpa
Cik mek molek jual bunga
Senyuman manis menarik hati
Gugur bagaikan jantung ini
Siapa hati tak tertawan
Manis umpama bulan

( 1 )
Lain hari aku kembali
Ingin beli bunga lagi
Namun kini hanya yang ada
Tinggal dua nisan saja
Lesu aku menggeletar
Rakus jiwa ku terbenam

( 2 )
Engkaulah emas engkau permata
Aku cuma macam ni saja
Aku mahu bertemankan hidup
Dengan hati ikhlas mulia
Jangan melihatkan**a
Nanti kita 'kan berdamai

( korus )
Ukuran baju badan sendiri
Kita tepuk dada ini
Jika dah nasib kita jodoh
Gunung tak lari ke mana
Apa nak kisah mahu hidup
Asal hati baik mulia
Kalau dah memang jadi mungkin
Apa lagi nak dikata

Di kata... aaa... aaa...

( ulang 1, 2, korus, korus )

-iwan-

Juwita (Saleem)

(...Tiada baris kata yang dapat kulafazkan
Untuk kugambarkan erti pengorbanan mu
Tiada syair indah, termampu kuciptakan
Yang setanding indahnya, belai kasihmu... Juwita...)

Akulah sebenarnya yang hanyut dan terlupa
Di dalam mengejar impian kukorbankan bahgia
Biarpun terluka hidup penuh gelora
Ketabahanmu meredakan badai

( 1 )
Di sebalik senyummu
Tersembunyi seribu lara
Kau layarkan jua
Bahtera cinta tiada sangsi
Tulus dan suci oh oh

( 2 )
Terima kasih padamu adinda
Kerna sudi memaafkan dosa silam
Dan sesungguhnya engkaulah permata
Menerangi hatiku yang kegelapan

Izinkan diriku... berjanji padamu
Akan kubela menghulur bahgia
Hingga ke akhirnya
Oh oh... kasihmu juwita...

( ulang 1, 2 )

Terima kasih pada mu adinda
Kerna sudi memaafkan diri ini
Juwita....

Hidup Ini Indah (Dewa)

MATAHARI..MENYINARI SEISI BUMI …
SEPERTI ENGKAU...
MENYINARI… ROH DIDALAM JASADKU INI…
SELAMANYA… SEPERTI HUJAN ….
KAU BASAHI JIWA YANG KERING

REFF : HIDUP INI INDAH….BILA KU SELALU….
ADA DISISIMU SETIAP WAKTU….
HINGGA AKU HEMBUSKAN NAFAS..
YANG TERAKHIR…DAN KITA PUN BERTEMU

KAU… BAGAI UDARA YANG KUHIRUP
DISETIAP MASA.. ENGKAULAH DARAH
YANG MENGALIR DALAM NADIKU....REFF

MAAFKANLAH SLALU… SALAHKU
KARNA KAU MEMANG PEMAAF
DAN AKU HANYA … MANUSIA... REFF

.. HANYA KAU DAN AKU..DALAM AWAL DAN AKHIR..

Aku Mau (Play-N-Skillz)

Kaulah darahku juga nadiku
Kaulah nafasku juga jantungku
Engkaulah hatiku dan juga jiwaku

Reff:
Aku mau hidup denganmu
Aku mau matipun karenamu
Aku mau disisa waktuku bersamamu

Kaulah senyumku juga tawaku
Kaulah damaiku juga bahagiaku
Engkaulah teduhku tempatku bernaung

Back to Reff:

Kau yang slalu setia menemaniku
Meresapkan harumnya cinta dihatiku
Kau yang menyayangiku setulusnya

Aku mau hidup denganmu
Aku mau hidup denganmu
Aku mau matipun karenamu
Aku mau disisa waktuku bersamamu
Hanya bersamamu

Aku mau hidup denganmu
Aku mau matipun karenamu
Aku mau disisa waktuku bersamamu
Hanya bersamamu

Aku mau hidup denganmu
Aku mau ..
Aku mau matipun karenamu
Aku mau ..

Kaulah hidupku dan juga matiku

Dekatlah Padaku (Sweet Charity)

Sejenak engkau tersenyum riang
Memandang padaku
Ku kira sengaja menggoda daku
Meluluhkan hatiku

Sesaat itu terpegun daku
Memandang wajahmu
Terlihat wajah sungguh ayu
Seperti kekasihku

Mengapa ku bertemu denganmu
Kerna engkaulah kenanganku tergoda
Di mana semuanya terasa hampa di hati
Senyumanmu seolah berkata dekatlah padaku

Ikal rambutmu seperti kasihku
Gayamu juga tak berbeza
Seragam mu pilihan kasihku
Tak berbeda semuanya

Mengapa ku bertemu denganmu
Kerna engkaulah kenanganku tergoda
Di mana semuanya terasa hampa di hati
Senyumanmu seolah berkata dekatlah padaku

(solo)

Di mana semuanya terasa hampa di hati
Senyumanmu seolah berkata dekatlah padaku

Ketika itu terkenang daku pada kasihku dulu
Entah ke mana meninggalkan daku
Tiada khabar berita

Mengapa ku bertemu denganmu
Kerna engkaulah kenanganku tergoda
Di mana semuanya terasa hampa di hati
Senyumanmu seolah berkata dekatlah padaku

Khalifah Pertama (Mirwana)

Khalifah pertama

Khalifah pertama... khalifah pertama...uuu....
Khalifah pertama....


Di sana terpancar sinar cahaya...
Menerangi lorong-lorong yang gelita...
Namun mereka tiada percaya ...
Malah mencaci dan menghina...


Engkaulah yang pertama membenarkannya...
Hilang saudara hilang segala-gala...
Engkau tetap setia kalimah Tuhan kan bertakhta.


C/O: Dikaulah lambang teman sejati...
Pada kekasih janji dipatri
Khalifah pertama
Menggenggam erat panji suci
Bila kekasih tiada lagi...Kekasih tiada lagi


Teman di kala suka dan duka ...
Tiada apa yang dapat memisahkan
Rela berkorban harta dan nyawa
Lafazmu hanya kebenaran


Tika bisa menjalar mencengkam tubuh
Kekasih lena dipangkuanmu
Engkau tetap setia hingga mengalir air mata


C/O:


Bridge: Di sinilah janji setia antara sahabat dan kekasih
Menjadi inspirasi kami walau tiada pernah bersua
Aku kan tetap setia untuk selama-lamanya....


Video


Location At Pos MAlaysia KK.




Mp3, Music, Download, Lyrics, Concerts, Tickets, Live, Video, DVD, Free, Dicography, Mpeg, Buy, Song, Band, Artist, Album, Tracks, Collection, Archive, Events, Search, CD